Skip to Content

Eggo maakt haar ambities waar

De groep Menatam, die de winkelketen èggo uitbaat, gaat over tot een kapitaalsverhoging van 5 miljoen euro.

Menatam NV kondigt een kapitaalsverhoging van 5 miljoen euro aan om de groei van zijn merk èggo in België en in het buitenland te ondersteunen. Verschillende winkelopeningen, de lancering van een co-creatie app en logistieke investeringen zijn gepland in de nabije toekomst.

De kapitaalsverhoging door inbreng van fondsen door de aandeelhouders werd besloten door de raad van bestuur van Menatam NV op 4 juli laatstleden met uitvoering dit najaar. Ze beoogt het nationale en internationale groeiplan van het merk èggo te ondersteunen en te versnellen door de opening van :

  • 2 nieuwe winkels in Spanje : in Madrid (commercieel centrum La Dehesa, opening op 17/11/16) en in Saragossa (commercieel centrum Puerto Venecia, opening op 12/01/17)
  • 8 nieuwe verkooppunten in het Noorden van het land tegen 2019

De groep Menatam kondigt ook het binnenkort online zetten aan van een nieuwe interactieve applicatie, die de gelegenheid geeft om de eigen keuken online te co-creëren. Snel en makkelijk in gebruik, maakt de app het mogelijk om de eigen nieuwe keuken in 3D te ontwerpen met echte professionele richtlijnen, ze met een klik te delen met de gemeenschap van vrienden en ze af te werken met een vakman in de winkel. Een uniek co-creatie proces in België dat leidt tot een uitzonderlijk resultaat op maat !

Ten slotte investeert de groep Menatam verder in zijn logistieke centrum van Rhisnes en heeft vijf nieuwe trucks aangeschaft. Wij herinneren eraan dat het merk èggo zo'n 45 winkels in een geïntegreerd netwerk telt op Belgisch grondgebied en jaarlijks meer dan 15.000 keukens levert.

Behalve de keukens commercialiseert het merk èggo sinds kort ook een nieuw aanbod aan inbouwkasten en dressings op maat. Trouw aan de positionering van het merk biedt dit aanbod een breed scala van design meubelen op maat aan, verkocht tegen democratische prijzen. Het aanbod wordt zowel aangevuld met een rist aan accessoires om tot een resultaat van een onberispelijke kwaliteit te komen als met een offerte voor plaatsing door professionelen.

Met al meer dan 1000 geplaatste opbergsystemen sinds het begin van het jaar nam dit aanbod in inbouwkasten en dressings een vliegende start en is het helemaal in lijn met de verwachte doelstellingen voor deze producten.

Eggo is een van de sterkste "keuken" merken in België: nummer 2 in aantal verkooppunten en de op twee na grootste adverteerder in de keukensector. Dit jaar behaalt èggo uitstekende resultaten in omzet en rendabiliteit en gaat 15% vooruit in de eerste helft van 2016.

Contacteer ons
Benedicte Van Moortel Media Officer, èggo
Benedicte Van Moortel Media Officer, èggo
Over èggo

Het Belgische familiebedrijf èggo, opgericht in 2007, telt vandaag 63 geïntegreerde verkoopspunten in vijf verschillende landen. Er zijn showrooms van het merk in België, in het Groothertogdom Luxemburg, in Spanje (met 4 openingen in 2020) en nog recenter in Dakar te Sénégal.

In 2020 heeft èggo 19.000 projecten op maat gerealiseerd voor haar klanten. De groep beschikt in België over eigen logistieke diensten en een Customer Care. Met zijn 665 medewerkers, installateurs en bezorgers behaalde de groep èggo in 2020 een jaarlijkse omzet van € 145.000.000.




èggo
Rue Léon François 6-8
5170 Bois-de-Villers