Groep euro center – èggo speelt mee met de grote merken

Groep euro center bestaat 35 jaar en èggo heeft zopas zijn 500ste medewerker in dienst genomen

Donderdag 15 mei 2014 — Het familiebedrijf mag zich vanaf nu een groot Belgisch bedrijf noemen. èggo wil verder blijven groeien, zowel in België als in het buitenland. Nabijheid en klantvriendelijkheid blijven de basiswaarden in de strategie van de keukenspecialist.

De groep euro center – èggo werd in 1979 opgericht met een lening van 300.000 oude Belgische frank (7.500 euro!) en groeide uit tot een succesvol bedrijf dat erin slaagde om dat familiegevoel te bewaren. Dit jaar zet het bedrijf een nieuwe stap met de aanwerving van zijn 500ste werknemer.

Symbolisch, want de groep blaast dit jaar ook 35 kaarsjes uit. In april opende het bedrijf nog een nieuw logistiek centrum dat heel wat nieuwe ontwikkelingsmogelijkheden belooft. Ook in het buitenland. (Eind 2013 opende een eerste franchise de deuren in Spanje).

Familiegevoel

Om deze ontwikkeling te schragen, steunt de groep euro center / èggo op een krachtige en ambitieuze HRstrategie. De onderneming is, vanaf haar ontstaan, ervan overtuigd dat de human resources 80% uitmaken van het succes van de merken euro center en èggo. Ze blijft die HR dan ook hanteren als een belangrijke krachtlijn in haar strategie, zelfs bij haar huidige grootte. Naast formele tools (zoals het individuele ontwikkelingsgesprek, uitgebreid tot alle werknemers) zien we ook originelere initiatieven: voorkeur voor interne mobiliteit naar functiesn met verantwoordelijkheden, ruime deling van ervaringen (wat wij ‘leef mijn leven’ noemen) waar werknemers de realiteit van een ander vak binnen de onderneming beleven, maar ook zin voor solidariteit en onderlinge hulp, meer bepaald via de Stichting Ëlleg voor kinderen in Senegal. De stichting werd opgericht door de onderneming, en iedereen wordt opgeroepen om zich ervoor in te zetten. De familiale cultuur van de onderneming moedigt nabijheid en bereikbaarheid aan, meer bepaald door veralgemening van onderling tutoyeren en aanspreken met de voornaam, en dit op alle niveaus in de organisatie. Het optelsommetje is heel eenvoudig: enthousiasme + passie = succes. En iedere werknemer deelt trots in dat succes.

Het gaat om meer dan zomaar een gedragslijn. Philippe Taminiaux heeft vanaf de oprichting van zijn onderneming, samen met zijn eerste werknemers meteen een bedrijfsfilosofie willen doordrukken. Deze zin voor het menselijke plant zich nu heel natuurlijk voort in alle initiatieven en vormt de kern van de commerciële strategie, zowel bij èggo als bij euro center: hier worden in de eerste plaats de passie van de klant en de teamspirit verdedigd. Relaties tussen adviseurs-verkopers en hun klanten stoelen op een oprechte hartelijkheid.

Onze 500e medewerkster: het gezicht en de functie achter een symbolisch getal…

De 500ste werknemer van euro center – èggo heet Daphné Olin. Daphné heeft een bachelordiploma vertaler-tolk en een master Arbeidswetenschappen op zak. Ze gaat aan de slag op de afdeling Human Resources als assistente Rekrutering en Selectie.

Daphné zal haar talenten verweven met die van het bestaande team om te zoeken naar de verwachte nieuwe profielen om de groei van de merken euro center en èggo in België te ondersteunen.