Negen grote bedrijven verenigen zich voor een meer solidaire nationale economie

Negen grote bedrijven verenigen zich voor een meer solidaire nationale economie

Het unieke initiatief draagt de naam BelgiumUnited, in het leven geroepen door negen gerenommeerde Belgische bedrijven die geleidelijk uit de COVID-19-crisis komen. Samen zetten ze zich in voor een eerlijkere, duurzamere en meer solidaire nationale economie. De deelnemende bedrijven zijn: èggo, Brico, Di, Toys Broze, Orange, Planet Parfum, PointCarré, Trafic en Chaussures Maniet! Luxus.

Terug naar de fundamentele waarden

“Tijdens de coronacrisis, die vandaag trouwens nog steeds aanwezig is in onze maatschappij, waren de uitingen van wederzijdse hulp en solidariteit op alle niveaus talrijker dan ooit. Dit herinnert ons aan de noodzaak om terug te keren naar de fundamentele waarden van onze samenleving”, aldus Jérémy Van Eeckhaute, Marketing Manager bij Chaussures Maniet! Luxus. “Omdat we ervan overtuigd zijn dat we deze fundamenten niet langer kunnen negeren, hebben we meteen een tiental gekende Belgische bedrijven samengebracht om onze economie te ondersteunen en het leven van onze consumenten eenvoudiger te maken. Zonder aarzeling stemde elk bedrijf onmiddellijk en met veel enthousiasme in! "

Paul David, Brand & Marketing Director bij èggo beaamt:

“We hebben onmiddellijk gereageerd om dit prachtige initiatief te steunen en er aan deel te nemen. België heeft talentvolle bedrijven met een onmiskenbare knowhow die de motor zijn van de werkgelegenheid en groei, en het is duidelijk dat de consument hierbij een sleutelrol speelt. Deze mooie collegialiteit tussen onze merken is er om ons hieraan te herinneren.”

Belgische bewustmakingscampagne

Op 19 en 26 juni lanceren de negen retailers een gezamenlijke campagne waarbij ze niet enkel hun eigen klanten een exclusief aanbod aanbieden, maar ook alle aanbiedingen van de acht andere partners promoten.

"Het is veel meer dan een grote commerciële actie of een gemeenschappelijke marketingboodschap, het is vooral een bewustmakingscampagne voor elke consument. Het initiatiefis door alle partners met open armen onthaald, omdat het ons allen nauw aan het hart ligt. We willen iedereen bewuster maken van de noodzaak om op een weloverwogen manier te consumeren. Het is ook onze taak om onze klanten in alle bescheidenheid te helpen om op deze manier te handelen”, verduidelijkt Jérémy Van Eeckhaute.

Koop solidair

De boodschap die BelgiumUnited wil brengen is eenvoudig: Wilt u een product of dienst kopen?  Koop solidair!

“We zijn te afhankelijk geworden van andere landen, soms buiten Europa, wat een directe bedreiging vormt voor onze koopkracht en onze banen. Bovendien komen e-commerce-verkopen die uit ons land worden gegenereerd onze economie niet altijd ten goede. Op hoger niveau moet dan ook ons economisch model herdacht worden. Maar op bedrijfsniveau zijn we ervan overtuigd dat we moeten handelen en onze klanten de eenvoudige boodschap moeten overbrengen om in België te consumeren voor een eerlijkere en meer solidaire economie”, besluiten de initiatiefnemers.
Caroline Mouzon Project Manager, Two cents

 

Over èggo

Opgericht in 2007 telt èggo vandaag 59 geïntegreerde verkoopspunten waarvan 1 in Nederland, 2 in het Groothertogdom Luxemburg en 7 in Spanje. De slogan « de keuken van mijn leven » weerspiegelt de waarden van een keuken: persoonlijkheid en levensstijl. 

Elk jaar ontwerpt en plaatst het merk meer dan 17.400 op maat gemaakte keukens en 2.500 opbergsystemen. èggo beschikt in België over eigen logistieke diensten en een Customer Care. Met zijn 665 medewerkers, techniekers en bezorgers heeft èggo in 2019 als doelstelling een jaarlijkse omzet van 135.000.000 € te halen.

èggo
Rue Léon François 6-8
5170 Bois-de-Villers